morotskaka

käkade en galet god morotskaka (jag brukar avsky morotskakor) tidigare ikväll, och här ska ni få receptet.

image325
Foto: Jag


Evas morotskaka
Portioner:
8
Tillagningstid: ca 45 min

Ingredienser:

3 ägg
3 dl socker
1,5 dl olja
3 dl fint rivna morötter
3 1/4 dl vetemjöl
2,5 tsk bakpulver
2 tsk kanel
2 tsk vaniljsocker

glasyr

100 g philadelphiaost
50 g smält avsvalnat smör
3 dl florsocker
ev lite citronsaft och rivet citronskal

Gör såhär

Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner olja och morötter. Blanda de torra ingredienserna för sig och blandasedan samman med det andra. Häll i en smörad och bröad form i 175 grader i 40 min. Låt svalna!

Glasyr

Vispa samman och bred över kakan. låt stå svalt.

Lycka till!

(Receptet är hittat på www. receptsamling.nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback