julavslutning

finare julavslutning än såhär blir det nog inte. det kändes både vemodigt och tomt, men såklart ska det även bli skönt med lov. halv nio samlades vi i aulan där vi blev undehållna av underbart fin musik och sedan fick vi sjunga själva i arbetslaget, äta klementiner, spela spel, rita julkort och avsluta med gröt i matsalen. resten av dagen tillbringades hos e där det så småningom kom fler personer, och vi åt god mat, spelade julklappsspelet (jag vann en fin fin anteckningsbok!) och åt kladdkaka, såklart.

mitt under julklappsspelet fick jag en tanke över hur giriga vi människor egentligen är. i början av spelet hade jag inte en tanke på vad paketerna faktiskt innehöll, utan det var mest en tävling om vem som skulle få det stora paketet eller det minsta som verkade mest spännande. likt små barn skrek vi till nervöst när tärningen landade på siffran sex, och tillslut slutade äggklockan på noll. det kvittade egentligen vad jag fick i paketet, bara det var stort och fint och gärna lite åtrått av de andra spelarna. i tanken gav jag mig en rak höger så det dundrade till. jag skulle självklart bli glad vad jag än fick, det var bara mina tävlinginriktade tankar som spökade. slutligen vann jag ett fint anteckningsblock och jag blev lika glad för det. det finns ju egentligen ingenting som kunde passat lämpligare.

för att avsluta en bra dag, ringde precis peter från YA och berättade att de gärna ville ha mig som bloggare på deras hemsida. plus att jag då ska skriva krönkor i papperstidningen. lugn lugn, inte lämnar jag älskade blogg.se, så lätt blir ni inte av med mig ;) det ska bli underbart roligt att jobba för YA iallafall, såklart. imogon ska jag ge K en stor kram, som tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback