let's fight

image628idag började vår energivecka i skolan. först var jag väldigt skeptisk och, för att vara helt ärlig, uttråkad av tanken. men när vi som introduktion fick titta på en obekväm sanning ändrade jag mig. filmen gjorde mig både rädd och samtidigt hoppfull. rädd för att allting går så himla fort. jordens befolkning kommer att öka från 2 till 9 miljarder på bara hundra år. ungefär så länge som en människa lever. inom framtiden kommer det inte finnas några glaciärer finnas kvar, och vad betyder det? jo, att det kommer bli mer vatten och mindre land. tillslut kommer hela kontinenter att försvinna. förstår ni innebörden av detta? vi förstör vår egen planet, vi förstör oss själva. människan har så otroligt mycket makt vilket även betyder att vi kan hindra detta. vi kan förändra historien, om vi börjar just nu. det finns fortfarande hopp om en ljus framtid, om vi gör allt i vår makt för att förändra det vi har påbörjat. vi kan så mycket mer än vi tror.

för övrigt har det varit en ganska fin dag. hade min första körkortsteori lektion med världens tråkigaste lärare. åt tomatsoppa hos finaste m. och nu ska jag öva in ett tal om boken orka. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback