Svar på kommentar

Anonym: Jag läste din krönika i YA. Du skriver himla bra, men sen kom jag att tänka på en grej angående krönikan.

"Eller skulle jag gå media eftersom jag alltid tyckt om att skriva? Det kändes iförsig lite synd att läsa media eftersom jag ändå tyckte om att studera, och jag hade ju hört att det inte var så seriöst studerande på medialinjen..."

Jag går själv media och blev lite besviken på det där. Tycker du inte att det känns fel att döma medieprogrammet innan man fått en riktig inblick i hur det faktiskt fungerar där? Jag kan säga att det visst är en hel del plugg, men olika mycket beroende på vilken period man är inne i. Precis som på alla andra program. Självklart är det inte detsamma som NV eftersom det inte är samma kurser man läser? Många som drömmer om att gå media och i framtiden kanske bli något inom det, släpper det totalt när de får höra att media ska vara "slappt".


Svar på kommentar:
Först och främst, kul att du har läst och tycker det var bra!

Jag förstår din tanke, och håller med dig. det var lite klumpigt att skriva så, men jag vill understryka att det mest var ett rykte som jag har hört av några elever som har gått/går den linjen. detta kan givetvis bero på att dessa människor inte var så intresserade av skolan vilket medförde att det blev slappt. jag har på gymnasiet kommit till insikt att det faktiskt inte alls beror på vilken linje man går på som avgör hur mycket läxor osv man har. utan det går, precis som du sa, i perioder för alla. allting beror på vilken inställning till skolan man har. en som går NV kan strunta i att plugga överhuvudtaget medan en på medialinjen pluggar tre timmar om dagen. det är ju helt individuellt. jag förespråkar inte någon linje, för vi är alla olika och har olika mål för livet. att jag trivs på NV beror på människorna, inte själva linjen. tack för att du framför kontruktiv kritik, det är nyttigt och får en att utvecklas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu förstår jag lite bättre hur du menar. Och du har en poäng, på media kan man finna alla typer av människor, och det gäller både personlighet som syn på att plugga. Jag hörde också en hel del negativt om media innan jag började där, men som sagt, det blir ju vad man gör det till :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback