i ekot av alla stjärnor

image512jag tänker tipsa er om en fin man, peter lemarc. i julklapp fick jag albumet Kärlek i tystnadens tid och sitter först nu och lyssnar igenom det i cdspelaren. det bidrar till samma känsla som både en kall höstkväll ger där man sitter ensam på sitt rum med tusen tända ljus, och fastän det är kallt utomhus är det alldeles varmt inuti eller som en sommarkväll med några vänner på stranden och solen håller just på att gå ner och man behöver inte ens säga något om hur fint det är. det handlar om kärlek, det handlar om saknad, om vänner och mycket annat i livet.



speciellt fin är Bara när jag blundar, som får mig att tänka tillbaka och minnas. och det är väll just så musik ska vara, igenkännande och genomborrande och som en piska i ansiktet som påminner en. som påminner en om alla dom sakerna, som finns där i det förflutna, i nuet och om framtiden. precis så ska det vara.

Du var en vacker dröm
Men en dröm är en dröm
Likt förbannat
Och löftet om en möjlighet
Är vackrare än allt annat
Vackrare än verkligheten
Sanningen och lögnen

Du är inte nån man älskar
Du är nån man saknar

(köp albumet
här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback