pasta à la cannes

image624

aftonen har bestått av heroes på datorn, parlamentet på dvd (jag älskar parlamentet!), körkortsteoripluggande också lagade jag en ljuvlig pastarätt. receptet kommer här!

Tagliatelle - jag tog i så att det var lagom för en portion (fast det blev, som vanligt, för mycket), men det kan man ju justera efter antal personer
Lök - det står att en gul lök ska vara i, men jag tog bara en tredjedel
Aubergine - ungefär en halv
Tomater - två stycken
Svamp - fanns inte med i receptet, men jag tog det istället för svarta oliver
Mozzarella ost - detta fanns inte heller med, men det är ju så gott

koka pastan, fräs allt annat i en stekpanna (sist i med tomaten) och mozzarellan när det är upplagt på tallriken. tog ungefär 10-15 min att tillaga, och gott blev det!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ser skit gott ut de där=)

Postat av: ma

tusan vad hungrig jag blev nu! bjud det på mig en dag tack!

2008-01-20 @ 19:30:08
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback